dinsdag 18 oktober 2016

en weer een Alfa in de verzameling


Even voorstellen, auto enthousiast, tot nu toe heeft er meestal een Alfa Romeo tot mijn wagenpark behoord. De enige auto's die er niet bij staat hieronder is de 75 1.8 die ik als zakenauto kreeg toebedeeld en de Giulietta 1.8 die ik daarvoor heb gehad. Fotomateriaal is niet meer voorhanden helaas. Daarentegen nog wel van de auto's hieronder:


 Een bijna nieuwe 75 V6 3.0 met slechts 64.000 km op de teller. Weer verkocht want reed er nooit in. Had ik moeten houden natuurlijk.


De uit Italië geïmporteerde evoluzione. Verbouwd met Recaro interieur en RS onderstel. Wereldauto. Verkocht aan een liefhebber. Die heeft hem weer doorverkocht naar Duitsland. Had ik moeten houden natuurlijk.


Een ''blind'' gekochte GTV6. Maar er bleek toch weer meer loos dan verwacht. Doorverkocht aan iemand die hem weer naar Italië heeft verkocht. Leuke rit mee gemaakt met nieuwe vriendin en toen 'n klapband. The rest is history.


De pimpmobiel. Samen met mijn zoon gebouwd van een blauwe 33. Zoonlief heeft er veel in gereden en z'n eerste aanrijdinkjes ermee gemaakt. De auto schijnt nog in Nederland rond te rijden.


De Spider die ik 2 x heb gehad. Eerst gekocht in de US. Daarna verkocht en weer terug gekocht. Omgebouwd op carburateurs. Flinke Europese rit mee gemaakt en verkocht aan een liefhebber in Limburg. Recent. De wagen was subliem toen ik hem verkocht.


En nu......................


Na veel wikken en wegen heb ik besloten de 75 van mijn broer zaliger te adopteren en de auto die daarmee sinds 2007 in de familie was onder mijn hoede te nemen.

De auto stond al geruime tijd ongebruikt in een afgesloten en verwarmde garage en is afgelopen vrijdag voor een APK keuring geweest. Daaruit bleek dat er een remleidinkje moest getectyleerd, een voorwiellager teveel speling vertoonde en er een lampje stuk is. Na de welverdiende vakantie van de APK keurmeester en reparateur zal de auto worden aangemeld.

Ondertussen alvast twee archieffoto's van de numerata 3202.


en van de keurmeester alvast wat foto's van de onderzijde. hier en daar wat vliegroest en dat lijkt 't te zijn. Prima onderkant.













Het Recaro interieur is niet meer zo mooi en de blanke laklaag is grotendeels verdwenen. De auto staat er dus cosmetisch niet goed op. Hiervan volgen later wat foto's. Als de auto weer bij mij staat.

Zojuist al een advertentie gevonden voor het Recaro materiaal voor de middenstukken bij Centerline in de USA:
Upholstery "Black Monza"
Upholstery Material - Milano Verde
Exact reproduction of the Recaro "Black Monza" fabric used for the center seat inserts on the Milano Verde and 75 LE models. This material has been unavailable for many years through Alfa Romeo or Recaro.
High quality fabric made exclusively for Centerline in the USA. Designed to be more durable than original.
Sold by the linear yard (approximately 35" x 60" as cut off the roll). Order the number of yards you will need for your upholstery job. Once material is cut to length it is not returnable.
Centerline in Amerika dus maar gecontacteerd. Wie weet kan ik het interieur weer in oude glorie herstellen!!!

En het zwarte materiaal heet ''Avus''. Daar heb ik ook een leverancier voor gevonden..... Moore Automotive....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten